|
Tréning
|
"Elmondod és elfelejtem. Megmutatod, talán megjegyzem. Hagyod, hogy csináljam és akkor megértem."
kínai közmondás |
Kivonat
- a tréningek gyakorlatiorientált, kiscsoportos képzések, melyek a gyakorlati pszichológia kutatási eredményeit használják olyan területek fejlesztésére, mint
- az értékesítés (sales tréning)
- az ügyfélszolgálat (telefonos és személyes)
- a munkahelyi közösségek erősítése (csapatépítés)
- a kommunikáció
- a konfliktuskezelés
- a tárgyalástechnika
- a tréningek leggyakoribb időtartama 1-3 nap
Részletes tájékoztató
(Az Önt érdeklő témához az alábbi linkekre kattintva, vagy az oldalon lefelé haladva jut el)
Oldaltartalom
Általában a tréningekről: oldaltartalomhoz elejére
- tőlünk nyugatra a tréning évtizedek óta jól bevált hatékonyságnövelő eszköz - nálunk ez még csak a multinacionális cégeknél evidencia
- a tréningek sajátossága, hogy eredményessége, vagy a hiányából fakadó hátrányok, nehezebben mérhetők - az anyagiakon kívül részben ez a magyarázata annak, hogy sok cég nem képezteti munkatársait
- jellemző sajátosság az is, hogy a tréningeztetés kifejezetten bizalmi kérdés - a megbízónak hinnie kell a trénerben és módszerében
- s teljesen igaza is van, hiszen a tréningek hatékonysága rendkívüli mértékben függ a tréner személyiségétől (képes-e megnyerni a résztvevőket, megfelelő szakmai felkészültsége van-e, s ezt képes-e átadni stb.)
- de az elmúlt évtizedek kutatásai alapján tény, hogy a siker legfontosabb tényezője az emberi tényező, ami csak akkor marad versenyképes, ha folyamatosan fejlesztik azt - ezt fogalmazta meg Zig Ziglar, miszerint ...
"Annál, hogy képzed az embereidet, és azután elvadásszák Tőled őket, csak egy rosszabb történhet - nem képzed őket, és ott maradnak Nálad!"
- tréning témáját tekintve természetesen sokféle van, de bármiről is szóljon egy tréning, alapvetően mindegyik besorolható a "beiratós", vagy "beiratkozós" kategóriák valamelyikébe.
- ez azért fontos, mert a "beiratós" tréningek esetében a tréner módszerei, személyisége döntő a képzés elfogadottsága, ezáltal hatékonysága tekintetében - ugyanis résztvevők nem saját jószántukból vannak ott, ezért nem csak "tanítani" kell őket, hanem kikapcsolódást, feltöltődést, s saját élményt kell biztosítani nekik
- tréningeken mi nem sablonosítani, nem niformizálni, hanem egyéni módon gondolkodni és cselekedni szeretnénk megtanítani a résztvevőket
- tréningjeinken a gyakorlati pszichológiai ismeretekre épülnek, s a témakörök közül azokat használjuk, melyek az adott területen a legfontosabbak
Tréningjeink: oldaltartalomhoz elejére
- tréningjeing anyagai modulokból állnak össze, ezért egy tréning az igényektől függően alakítható ki. A képzés formailag a néhány órás előadás sorozattól a több napos gyakorlat orientált tréningeken keresztül választható.
- az előadások színes, érdekes információkkal, a résztvevők bevonásával sajátíttatják el az új ismereteket, s nagyobb létszám képzésére is alkalmasak. Ebből kifolyólag alapozásra, cégen belüli fejlesztés, változtatás támogatására, motiválás céljából veszik igénybe.
- a tréningek gyakorlat hangsúlyosak, tehát nem egyszerűen az ismeretek elméleti átadásával foglalkoznak, hanem azok gyakorlatba való átültetésével, új képességek, készségek kialakításával.
- ebből fakadóan a tréningeket olyan, a hétköznapokban nap mint nap használt, ezért spontán kialakított (tehát általában kevésbé hatékony) készségek fejlesztésére használják, mint az értékesítés, a kommunikáció, a konfliktus kezelés, tárgyalás technika stb.
- a tréningek során flipchart táblát, magnót, videokamerát, videomagnót, projektort használunk a visszajelzések stb. hatékonyságának fokozására, szükség szerint. A résztvevők munkafüzetet kapnak, melyben az anyagok megtalálhatók, illetve lehetőség nyílik a jegyzetelésre.
- a képzések eredményeként a résztvevők új képességek és készségek birtokába kerülnek, mely megváltozott viszonyulást és gondolkozást is eredményez. A tapasztalatok alapján minden tréning eredménye az „aha, már értem” érzés. A résztvevők olyan módszereket, tudást kapnak, melyek segítségével jelentősen javulhat önmagukhoz és a környezethez való viszonyuk, a problémamegoldó és konfliktuskezelő képességük, a stresszkezelő képességük, a kommunikációs képességük.
Tréningek témakörei: oldaltartalomhoz elejére
A témakörök egy része pszichológiai, másik része pedig szakmai.
Az alábbiakban felsoroljuk a legfontosabb témaköröket, melyeket a különböző tréningeken feldolgozunk.
A pszichológiai témakörök közül néhány fontos: oldaltartalomhoz elejére
- az elme jellemzői, viszonyulás a környezethez, a gondolkozás sajátosságai, ezek hatása magatartásunkra, kapcsolatainkra, következmények az üzleti életben (benyomások, reakciók, automatizmusok …)
- törvényszerűségek és következményeik - fedő háromszögek, mérleg elv, konfliktus stratégiák, automatizmusok, szokások
- személyiségünk „rejtett tartalékai”, karakterológia a gyakorlatban
- személyiség típusok, erősségek, hiányosságok, figyelmet igénylő területek
- az attitűd, az énkép-énideál-önbizalom kérdései, az „attitűdvesztés” kivédésének lehetőségei
- siker és kudarc értelmezése, váltás lehetőségei
- interakciók, s ezek háttere
- a SZÜ-FE-GYE modell és gyakorlati alkalmazása
- konfliktus és konfliktus kezelés
- a motiváció, elméletek és alkalmazásuk
- a hatékony személyiség jellemzői - saját motivációk, kulcstényezők állapota
A pszichológiai témakörök feldolgozása jelentős mértékben erősíti az attitűdöt, az önbizalmat, mivel értelmezi és megmagyarázza azokat a folyamatokat, melyeket eddig csupán „megéltünk” a különbköző helyzetekben, s melyek gyakran nehezenkezelhetők, érthetetlenek, s sokszor kellemetlenek voltak.
E témakörök feldolgozása után az emberi reakciók értelmezhetők, s hatékonyan kezelhetők, valamint - az új módszerekkel és technikákkal - befolyásolhatók lesznek.
A szakmai témakörök közül néhány fontos: oldaltartalomhoz elejére
- az üzletkötés titkai
- az értékesítés kulcsterületei – kapcsolatteremtés, szükségletfeltárás, prezentáció, kifogás kezelés, tárgyalás
- akvizíció lehetőségei, személyes marketing, „hideg” és „meleg” megkeresések szabályai, elvei
- az ügyfél viszonyulása hozzánk, ügyféltípusok, ügyfélmagatartások – ezek felismerése, kezelése,
- a „horog” – jellemzői, összeállítása, alkalmazásának szabályai
- felmerülő kifogások kezelése – „nem érdekel…, már van…, nem akarok…” stb.
- az "open doors" elv
- a hatékony kommunikáció kiinduló elemei – aktív figyelem, visszacsatolás, visszajelzés, tükrözés
- verbális és metakommunikáció, szerepük, hatékony alkalmazás
- a kérdezés technika helye, a hatékony kérdezés technika
- a metakommunikáció trükkjei, jelzések és üzenetük, befolyásolás, manipuláció és kivédése, ezek szerepe és jelentősége
- az értékesítési tárgyalás szakaszai, felépítése
- értékesítés telefonon keresztül
- a telefonos kommunikáció szabályai, hatékony telefonos kommunikáció
- a bizalom szerep, a bizalom megszerzésének alapelvei, módszerei
- az időgazdálkodás alapjai
- személyes fejlesztési tervek, személyes fejlődés lehetőségei
- stressz helyzetek, kezelésük
- az eredményesség kontrollja
oldaltartalomhoz elejére
Regisztráció ("látogató" vagy "ügyfél")
Online teszteket csak "Ügyfélként" regisztrált parnereink igényelhetnek.
(A regisztrációval kapcsolatos részletes információkat itt tudja elolvasni.)
Regisztrációról röviden (oldal elejére)
A honlapunkon kétféle módon lehet regisztrálni.- lehet "Látogató"-ként és "Ügyfél"-ként.
A regisztrációhoz meg kell adnia nevét és e-mail címét, ami után - az e-mail címével való visszaélés elkerülése érdekében - azonnal kap tőlünk egy aktivációs e-mailt, ahol a kapott linkre kattintva kell jóváhagyni és aktiválni a regisztrációját.
Csak ezt követően tud adatokat módosítani, illetve Ügyfélként regisztrálni.
A Látogatói regisztráció
- révén tudja elérni a weboldal díjmentes szolgáltatási (kalkulátorok), a fórumot, illetve az e-mail képzéseketl.
- díj és kötelezettség mentes státusz.
- bármikor megszüntethető
Az Ügyfél regisztráció
- teszi lehetővé az Interneten (számítógépen) keresztül kitölthető online tesztek közvetlen és kedvezményes elérését
- a hatályos jogszabályok szerinti szerződéses viszonyt jelent regisztrált személy (természetes vagy jogi személy) és cégünk között
- természetesen önmagában nem jár semmilyen kötelezettséggel.
- két lépésben hozható létre
- a visszaélések elkerülése érdekében először regisztrálnia kell "Látogató"-ként
- az aktiválás után tudja megadni az "Ügyfél" adatait.
- nem automatikus, hanem a megfelelő ellenőrzést követően a regisztrációt cégünk aktiválja, maximum 1 munkanapon belül.
- a folyamatban lévő megbízásaival kapcsolatos kötelezettségek teljesítését követően - bármikor megszüntethető.
vissza a regisztrációhoz
Amennyiben bármilyen kérdése, problémája merült fel, vagy "Ügyfél regisztráció" nélkül szeretne kitölteni vagy kitöltetni online teszteket, a "Kapcsolatfelvétel" segítségével közvetlenül tudja azt jelezni felénk.
Kapcsolatfelvétel
|
|